Anadolu Prodüksiyon, Dünya Motokros Şampiyonası Türkiye Etabı Çekimlerini Blackmagic URSA Mini Pro, Pocket Cinema Camera 6K ve ATEM Canlı Yayın Üniteleriyle Gerçekleştirdi

Elit sporcuların kıyasıya yarıştığı ve 19 etaptan oluşan MXGP Dünya Motokros Şampiyonası, 2021 yılında Türkiye’de Afyonkarahisar ilinde gerçekleşti. 4-5 Eylül tarihlerinde gerçekleşen şampiyonada 40’a yakın ülkeden 200’ün üzerinde sporcu yarıştı ve etkinlik yaklaşık 180 ülkede canlı veya banttan yayınlandı. Ünlü motosiklet takımlarının yer aldığı organizasyon, dünyanın en çok ilgi gören 10 spor dalından biri.

Şampiyonanın Türkiye ayağı heyecan verici bir parkurla motokros meraklılarına ve izleyicilere keyifli anlar yaşattı. Bu organizasyonun çekimi ise Anadolu Prodüksiyon Film Yapım tarafından gerçekleştirildi. Sektörde 21 yıllık deneyime sahip olan Anadolu Prodüksiyon, günümüze kadar 500’ü aşkın firmanın profesyonel tanıtım filmlerinin ve ulusal TV reklam filmlerinin yaratım sürecine ortak olmuş. Türkiye Motosiklet Federasyonu’yla uzun zamandır ortak çalışmalar yürüten Anadolu Prodüksiyon, 2021 yılı içinde tüm prodüksiyon ve canlı yayın hizmet işlerini yürütmek üzere çalışmalara başlamış.

Anadolu Prodüksiyon’un kurucusu ve sahibi Hasan Akkaya, yaklaşık 25 kişilik bir ekiple gündüz yarış çekimlerinden, canlı televizyon yayınlarına, sosyal medya ekiplerinin sahada hazırladığı kliplerden, akşam konseri canlı yayınlarına kadar olağanüstü bir çaba ile 8 günlük bir çalışmayı başarıyla tamamladıklarını paylaşıyor: “Elbette MXGP Dünya Motokros Şampiyonası öncesinde prova çekimlerimiz ile hazırlıklarımızı yapmıştık. Bizim için oldukça yorucu ve bir o kadar da keyifli bir proje oldu. Tüm ekip arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.”

Uzun zamandan beri Blackmagic Design ürünlerini kullandıklarını aktaran Akkaya, tercih sebeplerinin altında yatan asıl sebebin ekipmanların ergonomik olması ve pratik kullanıma yönelik tasarlanması olduğunu belirtiyor: “Hızlı hareket etmekle beraber, ayarların da hızlı yapılabilmesi çok önemli. Bu açıdan, Blackmagic kameralarının tripoda koyduğunuz an çekime hazır olduklarını söyleyebiliriz. Ayrıca gece gündüz fark etmeden müşterinin yanında olması, Blackmagic Design’ı farklı kılan en önemli detay. Diğer yandan prodüksiyon işi yapan profesyoneller bilir; Kullanılan kodek en az kamera kadar önemlidir. Bu nedenle Blackmagic Design kameralarında herhangi bir sorun yaşamadan, çekim sonrasında da işlerimizi hızla tamamlayabiliyoruz.”

Prodüksiyon ve klip çalışmaları için Pocket Cinema Camera 6K ve 2 adet B4 mounta sahip Ursa Mini Pro bulunduran Anadolu Prodüksiyon, söz konusu canlı yayınlar olduğunda da toplam 11 adet Ursa Mini Pro ve Ursa Broadcast kullanıyor. Reji masasında ise ATEM 4 M/E Broadcast Studio 4K ve ATEM 2 M/E Advanced Panel tercih ediyorlar. Programlarda saatlerce çekim yaptıklarını ve kameralarda hiçbir sorun yaşamadıklarını aktaran Hasan Akkaya şöyle devam ediyor: “Çekim esnasındaki “o an” sadece bir kez gerçekleşiyor. Onun için kameraların pratik ve hızlı olması çok önemli. Blackmagic Design’ın kameraları portatif ve hızlı erişilebilen özellikler barındırıyor. Güçlü kasa yapısı ve soğutucu fanlarının performansı cihazı dış etkenlere karşı daha iyi koruyor. Bize de verimli bir iş planı yaşatıyor. Kamera size daima güven vermeli ve yarı yolda bırakmamalı. Blackmagic Design bu beklentilerimizi gayet iyi bir şekilde karşılıyor. Özellikle yeni çıkan Ursa Broadcast G2 modeliyle birlikte düşük ışık hassasiyeti muazzam bir seviyeye ulaştı.”

“Elimizde bulunan üç kamera modelini de farklı amaçlar için servis ediyoruz. Broadcast kameralarını uzun süreli reji işlerinde değerlendiriyoruz. Nadiren de olsa tanıtım filmlerinde bize katkıları oljuyor. Ursa Mini Pro’yu ise daha çok reklam ve tanıtım filmlerinde kullanıyoruz. Ailenin en küçük üyesi Pocket Cinema Camera 6K ise aksiyon ve B-roll çekimleri için biçilmiş kaftan. Ancak bu iş akışında Pocket, neredeyse tüm işlerde kendine yer buluyor. Yeri geliyor konserde, yeri geliyor tanıtım filmi çekiminde, hatta klip çekimlerinde bile onu kullandığımız oluyor. Kısaca her işe hitap edebiliyor.”

Yayın masası olarak ATEM sistemiyle çalışmanın kazançlarından bahseden Akkaya, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Biz bir prodüksiyon üretimini şöyle yorumlarız: Kameralar hazırladığınız bir yemek için malzeme ise, reji masası da o yemeği yapacağınız tencere gibidir. Birinden birinde sorun yaşarsanız yemeğin tadı bozulur. Her ikisinin de iyi kalitede olması lazım. Kameralarımızı ve yayın masamızı Blackmagic Design ürünlerinden oluşturmamızın sebebi de bu. Doğru iş akışını oluşturmak, işimizde güzel sonuçlar almamızı sağlıyor.”